Sally Nygårds

Jullov

Kategori: Allmänt

Önskar egentligen att jag hade bloggat under hela jullovet!
Har hänt mycket och har haft det jättekul. Ett perfekt jullov i år igen.
Samma dag som vi fick jullov (torsdag) så for Elin, Dinah, Emma, Unni och jag mot Kåbdalis. Fick nio timmars kvalitetstid med varandra på tågstationen i Gävle på grund av ett fem timmars försenat tåg men till slut tog vi oss til slutdestinationen. De stannade till måndagen då deras tåg gick vid 23-tiden. Ingen blev förvånad när det var försenat 2-3 timmar.
 
Julaftonen var mysig, juldagen var rolig. Mogge kom även upp på juldagskvällen för att stanna säsongen ut och jobba i skidliften. Himlans kul! På söndagen kom Måns och Simon upp för fiske, nyårsfirande och för att umgås med mig såklart!
 
Vi hann med  en sväng till Jokkmokk, de fiskade en massa, jag fiskade lite, var nästan på after ski, firade nyår, myste på i relaxen (så mysigt man kan ha det när det som lägst var 11 grader där), var på ice hotel i Jukkasjärvi, hamnade på arbete i lilla lanthandeln och tog det massa lugnt också. Inte så mycket annat man behöver göra i Kåbdalis.
 
I onsdags bilade Måns, Simon, pappa och jag mot Bollnäs. Måns och Simon for nån timme före mig och pappa. Kom fram vid midnatt och sov i lägenheten.
Igår var jag med pappa i Röste och hälsade på farfar hela eftermiddagen. När Simon slutat jobbet for vi till Lucas och Paulina och kollade film.
Idag har jag försökt plugga, lyckats lite men inte mycket. Funderar över hur jag ska lyckas med livet då jag känner att skolan går som den gör. Flyttar nog in hos mamma och pappa när jag tagit studenten och flyttar nog sen inte därifrån. Det är min lösning på livet. Känns ändå ganska hållbart.
 
 
Kommentera inlägget här: