Sally Nygårds

Börjar skriva igen

Kategori: Allmänt

Det har hänt mycket sen sist! Jag har tagit studenten och sommaren har susat förbi. Jag har kommit in i Kåbbanlivet efter att ha varit på vift i tre år. Trots att jag inte hann bo länge i Kåbdalis innan jag for iväg på äventyr så är det ändå hem för mig, och det är skönt att äntligen vara hemma.
Något mer som är skönt är faktiskt att skriva igen. Jag började ju skriva dagbok i april (som ni kan läsa om i föregående inlägg som ju är från april) och höll ut ända till juli. Motivationen försvann då ett tråkigt mönster började träda fram i skrivandet. Jag jobbade mycket i sommar på två olika jobb och skrev antingen om jobbet jag hade på hemtjänsten i Jokkmokk eller om jobbet jag har på K&M in i Kåbdalis, ni förstår att det blev tråkigt att skriva tillslut. Jag har i alla fall kommit ur det mönstret nu då mitt sommarvikariat på hemtjänsten är slut (= mer fritid = hinner göra roliga saker = har något jag vill skriva om). Vi håller tummarna att skrivandet håller i sig den här gången. 
Kommentera inlägget här: